ناصح امین

  • ۰
  • ۰

بازدیدکنندگان می توانند در سراسر کشور، فستیوال سنکرون (جشن آب) را جشن بگیرند و یا منحصر به فرد بودن این مناسبت را در هر شهر به شرح زیر تجربه کنند:

بازدیدکنندگان می توانند در سراسر کشور، فستیوال سنکرون (جشن آب) را جشن بگیرند و یا منحصر به فرد بودن این مناسبت را در هر شهر به شرح زیر تجربه کنند: 

بانکوک: تایلندی ها بر این باورند که بازدید از نه معبد در طول یک روز خیر و برکت و بخت و اقبال را برای پرستشگران به دنبال خواهد داشت. بازدیدکنندگان می توانند در هر نه معبد بانکوک به نیایش بپردازند سپس در چند مکان برگزاری بسیار معروف جشن ، مراسم آب پاشی را انجام دهند؛ مانند خیابان کائو سان و یا خیابان سیلوم. پرا ناکان سی آیوتایا: شما به غیر از صدقه دادن و نیایش کردن و تکریم و بزرگداشت می توانید مراسم زیبای میس سنکرون را تماشا کنید، یک نمایش فرهنگی ببینید و در مراسم آب پاشی شرکت کنید. اتفاق جالبی که در سنکرون در آیوتایا رخ می دهد یافتن فرصت بازی با فیل ها در آب است.

چیانگ مای: فستیوال چیانگ مای سنکرون شامل حرکت دادن پرا پوتا سیهینگ در شهر است که ارزشمندترین مجسمه بودا است. مردم در دو طرف خیابان می ایستند و آب معطر به مجسمه بودا می پاشند. پس از این مراسم، با پاشیدن آب از بزرگترها درخواست می شود که برای کوچکترها دعا کنند، ساختن بتکده های شنی و تماشای نمایش های فرهنگی لانا و بازی های بومی نیز در این جا انجام می شوند. این فستیوال بدون مراسم آب پاشیدن به اتمام نمی رسد.

نانگ کایی: از وات فو چیای دیدن کنید و به لوانگفو پرا سایی، مجسمه بودا که بسیار مورد احترام مردم محلی تایلند و لائوس است آب بپاشید. در مراسم آب پاشیدن شرکت کنید و از غذاهای محلی شمال شرق تایلند و نمایش های فرهنگی کنار رود مکونگ نیز لذت ببرید.

ناکان پانوم: یکی از مراسم مهمی که در ناکان پانوم در فستیوال سنکرون (جشن آب) انجام می شود ساختن بتکده های شنی و ریختن آب روی مکان های مقدسی چون پراتات پانوم است. از پاشیدن آب در خیابان کائو پان لذت ببرید و بازی ها و سرگرمی های محلی مردم هات سایی تانگ سی کوترابون و امپوئه رنیو ناکان را ببینید.

کان کائن: در فستیوال سنکرون (جشن آب) در کان کائن ، ارابه های تزئین شده با گل توسط گاوها در خیابان ها رانده می شوند و رژه های نمایشی زیبا در خیابان ها انجام می شود. جایی که نباید آن را از دست بدهید خیابان کائو نیائو (خیابان استیکی رایس) است که شبیه خیابان کائو سان در بانکوک است، در آنجا می توانید مراسم آب پاشی را انجام دهید و به افراد سالمند محلی محلق شوید که رقص های محلی را انجام می دهند. علاوه براین، شما می توانید در حرکت موج دسته جمعی شرکت کنید که در کتاب گینس به عنوان بزرگترین حرکت موج انسانی در جهان ثبت شده است.

هات یایی: در هات یایی جشن مراسم سال نو به شکل متفاوتی برگزار می شود زیرا فستیوال سنکرون (جشن آب) در هات تایی در نیمه شب برگزار می شود. نمایش های فرهنگی و سرگرمی ها در اواخر شب آغاز می شوند و مراسم آب پاشی پس از فرا رسیدن شب آغاز می شود. ناکان سی تامارات: در اینجا جشن سال نو از 13 تا 15 آوریل در پارک سی تاما سوکارات و سانام نا موائنگ برگزار می شود. فعالیت هایی که در این جشن انجام می شوند شامل ستایش و نیایش کردن، شستن مجسمه پرا پاتا سیهینگ بودا با آب خوشبو و معطر، تماشای حرکت دادن نانگ کرادان هندویی و نمایش های فرهنگی و همچنین شوخی با پاشیدن آب است.

پوکت: فستیوال سنکرون (جشن آب) در بخش ساحلی ، مردم بومی و خارجیان را به ساحل پاتونگ می کشاند. شما می توانید شاهد حرکت دادن مجسمه پرا پوتا سیهینگ بودا در ساحل پاتونگ باشید و در فعالیت های دیگر از جمله پاشیدن آب شرکت کنید. چان بوری: در چان بوری دو مکان وجود دارد – ساحل بانگ سائن و پاتایا – که در آنها جشن سنکرون پس از روز سنکرون برگزار می شود. این مناسبت، فستیوال وان لایی سنکرون نامیده می شود که به معنای روز جاری شدن فستیوال سنکرون است. در فستیوال وان لایی بانگ سائن سنکرون و فستیوال وان لایی پاتایا سنکرون، مردم به نیایش و ستایش می پردازند، بتکده های شنی می سازند و به تماشای نمایش های فرهنگی و مسابقات زیبا و همچنین مراسم آب پاشی می روند.

در اینجا اتفاق جالبی که رخ می دهد حرکت دادن کانگ کائو است که نشان دهنده تشکر از الهه برنج است.

ساموت پراکان: فستیوال پرا پادائنگ سنکرون معمولاً چند روز پس از سنکرون در امفائو پرا پادائنگ برگزار می شود. این یک مناسبت به سبک مان یا رامان است زیرا در پرا پرادائنگ عده زیادی رامان زندگی می کنند. در این فستیوال می توانید بازی سابا، که یک بازی رامانی است را یاد بگیرید و مراسم مجلل و زیبای شاه و ملکه را تماشا کنید.

سوکوتایی: فستیوال سنکرون (جشن آب) در سوکوتایی در وات تراپانگ تانگ در پارک تاریخی سوکوتایی، پارک تاریخی سی ساتچانالایی و میدان یادبود لیتایی برگزار می شود. بازدیدکنندگان می توانند به راهبان صدقه و نذورات خود را بدهند و در مراسم شستشوی مجسمه بودا در 14 آوریل به آنها ملحق شوند و از انواع و اقسام سرگرمی ها لذت ببرند؛ مانند نمایش های فرهنگی، رژه فیل ها و نمایشگاههای غذا. اتفاق جالبی که در اینجا رخ می دهد حرکت دادن بی نظیر فیل ها در خیابان است که هر سال از 7 تا 8 آوریل در بان هات سایو، امفئو سی ساتچانالایی انجام می شود.

سوپان بوری: در سوپان بوری، فستیوال سنکرون (جشن آب) در خیابان نن کائو با عبور دادن مجسمه لوانگفوتو بودا که بسیار مورد احترام مردم است برگزار می شود و در نقاط مختلف استان سوپان بوری نیز این کار صورت می گیرد و ارابه های تزئین شده با گل نیز در خیابان ها حرکت می کنند. از نمایش های مردم محلی ، بازی ها، مسابقه دختر شایسته سنکرون و مراسم های آب پاشی لذت ببرید.تصاویر تزئینی می باشند

  • ۹۷/۰۳/۲۶
  • ناصح امین